“Spel representerar LGBTQ + -spelare” – men dessa har en plan | Betrodda recensioner

Spel kan ha en positiv inverkan på LGBTQ + -gemenskapen, men bara om du låter dem, enligt ett nytt initiativ som syftar till att förbättra representation i mediet.

Förra veckan kombinerade välgörenhetsorganisationen Mermaids and Taming Gaming Book and Family Video Game Database sina ansträngningar för att skapa en lista över spel som skapar utrymmen för trans-, icke-binära och könsdiversa perspektiv.

Vi nådde ut till de tre organisationerna och stödde brittiska handelsorganet Ukie för att ta reda på mer om arbetet och uppdraget och hur gruppen tror att det kan hjälpa spelare.

”Vår branschräkning, som publicerades i februari 2020, upptäckte att 21% av spelindustrin i Storbritannien identifierades som LGBTQ +. Det betyder att det finns gott om talang i branschen som kan ge det perspektivet till spel. I Storbritannien är ett av de bästa sätten att få fler spel som representerar LGBTQ + -gemenskapen att ge personal i branschen att berätta sina historier i spelet, ”avslöjade Dr Jo Twist OBE, VD för UK Interactive Entertainment Association (Ukie) till betrodda recensioner.

”Vi kommer att avslöja mer detaljerat vad mer branschen behöver göra i detta avseende senare i år efter att vi publicerat ny fördjupad forskning om ämnet representation i spel. Men för tillfället vet vi tillräckligt för att säga att inkludering av olika karaktärer och berättelser har en positiv inverkan i branschen och bortom, och vi uppmuntrar det i brittiska industrin. ”

Andy Robertson är skaparen av webbplatsen Taming Gaming Database och hjälpte till att sammanställa listan tillsammans med sjöjungfrur. Taming Gaming Database hjälper vårdgivare och vårdnadshavare att förstå videospel genom listor och artiklar, till exempel listor om psykiska hälso-spel eller identitetsspel.

”Vi ville hitta spel till listan som representerade det stora utbudet av upplevelser som spel bjöd på. Visst, de inkluderade spelen delar en trend att erbjuda olika alternativ för spelarens karaktärs kön. De tilldelade också roller till karaktärer oavsett kön, berättade Andy Robertson, författare till Taming Gaming book and Family Video Game Database, till Trusted Reviews.

”Listor som detta är också bra för att lyfta ovanliga aspekter till spel som är bekanta. På båda dessa sätt, som alla media, erbjuder spel ett nytt sätt att tolka och förstå världen omkring oss. De speglar båda den världen men utmanar också antaganden om den. Ibland handlar det om att ta en makthjälteroll i blockbusterupplevelser, men lika ofta handlar det om att kliva in i sårbara eller fattiga karaktärers skor. För människor i alla åldrar är det här riktigt bra tid. ”

PS5-lager: Var hittar du PlayStation 5

How The Last of Us 2 omdefinierar LGBT-berättande i spel

Ukie hjälper till att finansiera Taming Gaming Database och hjälpte till att marknadsföra listan på sociala medier, vilket kan hjälpa människor att hitta en ny bredd av spel som de kanske inte känner till och täcker mindre oberoende spel till överlevnadsskräckjättar som The Last Of Us Part II.

”Vi har turen att ha grupper som Mermaids, Out Making Games och Gayming Magazine som kämpar för LGBTQ + i branschen. Det rekommenderas definitivt att luta sig in i denna expertis och stödja deras förespråkande insatser, fortsätter Twist.

“Dessutom kan spelutvecklare ta råd från många av branschens intressegrupper för att säkerställa att de ger LGBTQ + -upplevelser liv på ett känsligt och respektfullt sätt.”

I LGBTQ + -gemenskapen är trans- och icke-binära individer vanligtvis en av de minst representerade grupperna. På TV är homosexuella karaktärer mest representerade, följt av lesbiska, bisexuella och transpersoner.

”Mer generellt erbjuder de spel vi valt kraftfulla sätt att överväga identitet och kliva in i utrymmen och perspektiv som både utmanar och utvidgar tanken på detta ämne. Liksom många andra spel delar de kvaliteten på att göra det möjligt för spelare att tänka djupt och spendera tid på att reflektera över känslor och antaganden som dyker upp när de spelar, förklarar Robertson.