Otterbox Xbox X | S och Xbox One Power Swap Controller Batteries review

Två minuters granskning

För bättre eller sämre levereras inte Xbox Series X- och Xbox Series S-kontrollerna med uppladdningsbara batterier. Det förlänger utan tvekan deras livslängd och låter byta ut nya batterier, uppladdningsbara eller uppladdningsbara batteripaket istället för att förlita sig på en inbyggd enhets livslängd. Men det är alltid ett annat element att tänka på när du sätter dig ner för en lång spelsession.

Otterbox, som är mest känt för sina mobila fodral och tillbehör, är det senaste företaget som erbjuder en lösning, en som fungerar för både Xbox Series X / S-kontroller och de äldre Xbox One-spelplattorna. Efter att ha nyligen förgrenat sig till speltillbehör erbjuder Otterbox Power Swap Controller Batteries Kit avtagbara, uppladdningsbara batteripaket med en twist – i teorin borde de aldrig ta slut.

Så, hur fungerar det här? Satsen består av sex delar: en USB C-laddningshållare som ansluts till en ledig port på din konsol, två batteripaket, två batterihölsterburar (var och en för att passa Xbox One- och Xbox Series X / S-kontroller) och ett reservbatteri cell.

Det är den sista biten som är den viktiga pusselbiten. Fungerar som en mellanhand för styrenheten och det viktigaste Otterbox-batteripaketet och behåller en liten mängd av sin egen laddning (dras från huvudbatteriet). När huvudbatteriet dör, startar reservcellen till handling, vilket ger dig cirka 30 sekunder inom vilket du kan ta tillbaka det andra batteriet från laddningshållaren och “byta” det i batteriburen. Att byta ut kontrollerna på det här sättet innebär att kontrollern aldrig dör, och ditt spel fortsätter utan avbrott.

Är det här en stor sak? Det beror verkligen på vilken typ av spel du spelar. De flesta enspelarspel känner igen när din controller är död och pausar spelet på lämpligt sätt. Men om du är en onlinespel som är hård, tävlingsmatcher väntar ingen, och du kommer att vara ett enkelt mål när du brottas med batterier i stridens hetta. Med en snabbknapp på Power Swap-uppsättningen har du en mycket bättre chans att stanna kvar i spelet.

Det är ett nischbehov då, men tack och lov är resten av idén också bra utförd.

Otterbox gör en reserverad uppskattning att batterierna kommer att hålla i 10 timmars spel, men jag skulle säga att det är lite av ett underskatt. Jag pressade lite mer ut ur dem än så, kanske pressade till 12 eller så timmar. Men det är fortfarande betydligt mindre än de 20 timmarna som Microsoft erbjuder för sina Play and Charge-batteripaket.

Att ladda batteripaketet är enkelt att placera dem i den medföljande hållaren, där fyra gröna lysdioder på varje batteri anger hur mycket juice som finns i dem. En knapp på varje batteri låter dig också se den här LED-batterimarkören, och de ska blinka rött när de behöver bytas ut – i teorin visar du en överblick över laddningsnivån genom att kika på fingrarna, men i praktiken lätt missad mitt i ett spel. Ändå är det vad hotswap-funktionen är för. Laddningstiden för ett dött batteri som placeras i vaggan är ungefär fyra timmar, så igen ska du aldrig ta slut på juice och du kan också ladda ett in-play-batteri via USB-C.

Trots att de utbuktade Xbox-kontrollerna något är Power Swap-batterierna också förvånansvärt bekväma. De är jämnt viktade, vilket innebär att det inte läggs till något extra heft på vardera sidan av din pad, och trots bumpen lägger de till på baksidan av din controller finns det fortfarande gott om plats att placera fingrarna på båda sidor.

Det finns bara ett par reservationer om paketet då. För det första, trots att det kommer med två burar (en för varje styrgenerering), levererar Otterbox bara ett reservbatteri i lådan. Eftersom huvudbatterierna inte kan fungera utan att reservbatteriet har slutfört strömkretskedjan på baksidan av din styrenhet betyder det att du inte kan driva två dynor med ett kit, vilket skulle ha lagt till lite mer flexibilitet i satsen utöver hotswap-funktionalitet.

Och så finns det naturligtvis priset. Du tittar på $ 59,95 / £ 53,99 / AU $ 99,95 för Otterbox Power Swap-batterier. Det är lite dyrare än att köpa två Xbox Play och laddningssatser (på samma sätt som två batterier), men inte för den extra kostnad som det officiella Xbox-alternativet har, eller det faktum att de kan placeras i två oberoende styrenheter utan det enda reservbatteriet haka Otterbox-kitet kämpar med. Så det är värt att tänka långt och hårt om hur viktigt non-stop spel är för dig.

Ska jag köpa Otterbox Xbox Power Swap-batterier?

Köp det om …

Du kan inte sluta spela …