Hands on: Google Pixel Buds A-Series recension

Google Pixel Buds A-serie erbjudanden

Google Pixel Buds A-serien är en trevlig överraskning. De packar nästan alla samma funktioner som Google Pixel Buds 2 som vi såg 2020, men till ett lägre pris och med några förbättringar som Google baserade på granskarnas feedback.

Resultatet är ett övergripande bättre ljudande par äkta trådlösa öronproppar med längre batteritid som känns mer passande till deras lägre pris jämfört med konkurrenterna.

Nu, för att komma till det lägre priset, hackade Google ut några funktioner som trådlös laddning och svepkontrollerna på knopparna som skulle kunna höja eller sänka volymen – vilket visserligen är ett mindre besvär – men med Google Assistant inbyggd, allt du behöver behöver göra är att be Google att göra det åt dig.

Vi har bara haft dem i några dagar och arbetar hårt med att sätta dem igenom, men hittills känns dessa knoppar som en väsentlig förbättring av originalen.

• Google Pixel Buds A-serien i bästa köp för 99,99 $

Pris och släppdatum

Google Pixel Buds A-serien är tillgänglig att köpa nu för $ 99 / £ 99,99 (cirka AU $ 130), vilket gör dem mycket billigare än de tidigare Pixel Buds 2 som kostar $ 179 / £ 179 / AU $ 279.

Pixel Buds Series-A ser identisk ut med Pixel Buds 2.

Design

Om du bara tittar på utsidan av Google Pixel Buds Series-A kommer du inte att se en stor skillnad jämfört med deras föregångare: det här är fortfarande helt trådlösa öronproppar som har en nästan rymdålders estetik för dem.

Själva fodralet är supermjukt och äggformat och passar perfekt i din hand eller ficka. Knopparna är emellertid otroligt små och stannar i öronen med hjälp av ett litet nubliknande utsprång som vilar inuti det yttre örat. Hur bekväm du tycker att nubben beror på dina öron, men tack vare tillägget av en ny stabilisatorfena såg vi att de stannade i våra öron lite bättre än Pixel Buds 2 vi granskade förra året.

Som sagt, de är fortfarande lite obekväma att bära under längre perioder. För att hålla sig i öronen behöver de en viss spänning eller tryck mot ytterörat. Och i stället för att använda något som öronsnäckor av skum – som vi har sett på Sony WF-1000XM4 – använder Google Pixel Buds A-serien generiska silikontips som inte är lika bekväma.

Förutom den nya stabilisatorn mot hörsnäckans baksida har de nya Pixel Buds också en ventil i dem som hjälper till att lindra tryckuppbyggnad inuti örat. Det är en mindre förändring, men en som du kommer att hitta till hjälp – speciellt om du är känslig för tryck.

För att kontrollera öronsnäckorna är allt du behöver göra att trycka på sidan. Ett tryck spelar och pausar musik; två kranar hoppar till nästa låt; och tre kranar spola tillbaka. Du kan också hålla ned för att kalla till Google Assistant om du är ihopparad med en Android-enhet. Tyvärr finns det inget sätt att höja eller sänka volymen med pekgester på Pixel Buds Series-A, men att ha Google Assistant ombord fungerar mest för att kringgå detta problem.

Det större problemet med öronsnäckorna är bristen på brusreducering eller direkt aktiv brusreduceringsteknik. Du hittar det i Amazon Echo Buds (2: a generationen) som släpptes tidigare i år på samma pris och på den nya Sony WF-1000XM4, som är några av de bästa sanna trådlösa öronsnäckorna på marknaden. Google erbjuder minskning av omgivande brus när du är i ett telefonsamtal – men du kommer fortfarande att höra mycket omgivande ljud när du lyssnar på musik eller tittar på en film.

Det mjuka rymdägget känns dock bra i handen.

Prestanda

A-serien har i stort sett alla funktioner som vi såg från Google Pixel Buds 2 – dvs handsfree-åtkomst till Google Assistant, översättning i realtid och en IPX4-vattentålighet som gör dem svettbeständiga.

Visserligen förväntade vi oss inte mycket av en skillnad i prestanda med tanke på att utformningen av öronsnäckorna inte riktigt har förändrats så mycket. Vi hade fel. Tack vare ny inställning har Google Pixel Buds Series-A mycket bättre basrespons, vilket gör dem till ett verkligt steg upp när det gäller ljudkvalitet från Google Pixel Buds 2.

När du lyssnar på olika musikgenrer kommer du att höra basen komma högt och tydligt – speciellt om du gillar EDM, rap eller hip-hop. EDM-klassikern Ghosts N Stuff från Deadmau5 låter med rätta bassigt med Google Pixel Buds Series-A, och medan mellan- och höjdpunkterna aldrig riktigt skimrar är low-end ett definitivt steg upp från den tidigare modellen.

När det gäller rock och pop hör du mer av samma sak – Dreams av Fleetwood Mac har en tydlig tonvikt på basen och en bra mellanklassprestanda med Stevie Nicks röst, men det saknas detaljer i höjderna. Tack och lov har de en större än förväntad ljudbild som hjälper dem att ge en mer detaljerad presentation av många av dina favoritlåtar.

Sammantaget är ljudkvaliteten mycket, mycket bättre än tidigare, men det finns fortfarande lite utrymme att växa. De kan fortfarande vara lite tröttande att lyssna på under långa perioder – och vi gillade bara att lyssna på dem i korta skurar av den anledningen – men vi hade inte nästan lika mycket att kritisera med dessa som vi hade med Google Pixel Knoppar 2.

Medan knopparna inte har någon form av aktiv brusreducering, har de ett knep i ärmen som många andra öronsnäckor inte har – och det är möjligheten att höja volymen baserat på hur mycket omgivande ljud som finns i bakgrunden. Om du till exempel är på en fullsatt buss hör hörsnäckorna allt bakgrundsbruset och ökar sedan volymen på musiken. I praktiken kommer det inte att vara lika bra som att blockera bullret, men det är en snygg funktion som förhindrar att du når i fickan för att justera volymen varje gång du går från ett trångt område till en plats med mindre omgivande ljud.

När det gäller batteritid erbjuder Google Pixel Buds A-serien lite förbättring. Enligt Google tittar du på fem timmars lyssningstid och upp till två och en halv timmars samtalstid, i motsats till de tre timmars lyssningstid som vi fick från Google Pixel Buds 2. Vi ‘ Jag måste fortfarande sätta dem igenom några laddningscykler själva för att se hur detta nummer håller, men det är väldigt lovande.

Inuti fodralet får du ytterligare 19 timmars batteritid under totalt 24 timmar och öronsnäckorna stöder snabb laddning, så att 15 minuter i laddningsfodralet kan ge upp till tre timmars lyssningstid.

Den olivgröna färgvägen är dock underbar.

Tidig dom

Vi måste spendera mer tid med dem för att noggrant bedöma alla förbättringar och modifieringar som Google gjort i den nya Pixel Buds-designen, men i stort sett går vi bort mycket mer imponerade än vi var med Pixel Buds 2. Dessa låter bättre och håller längre än Pixel Buds 2, och de är också betydligt billigare. Det gör dem till ett mycket bättre värde för pengarna och hjälper till att kompensera för det faktum att de saknar viktiga funktioner som aktiv brusreducering som du kan hitta på nyare öronsnäckor som Amazon Echo Buds (2nd Gen) och Sony WF-1000XM4.

• Behöver du några nya ‘knoppar? Kolla in vår guide till de bästa öronsnäckorna

Priser – Google Pixel Buds A-serien: ▼