God of War 4 – Game Review

När det gäller Action-RPG-spel är God of War förmodligen en av de bästa, om inte de bästa någonsin. Ursprungligen släpptes 2005, har denna spelfranchise vuxit med stormsteg. Idag har den en enorm fansbas från hela världen. Om du är någon som älskar att spela mytologiska spel kan det här vara det bästa alternativet för dig, eftersom det har ett komplett mytologiskt tema. Det här spelet erbjuder inte bara en fantastisk actionfylld spelupplevelse, men det driver dig också att använda din hjärna för att lösa olika typer av pussel. Fortsätt läsa för att veta allt om detta spel.

Höjdpunkter

• Fantastisk grafik som ger en realistisk spelupplevelse.
  • En berättelse som är full av fascinerande vändningar och berättelser.
  • Uppgraderade stridstekniker som erbjuder unik actionupplevelse.
  • Stort utbud av karaktärer i spelet som sträcker sig från Elves till Trolls.
  • Open-World-spel som uppmuntrar dig att utforska.

Funktioner

• Möjlighet att snabbt resa genom olika platser.
  • Inga laddningsskärmar alls, vilket ger konsekvent spelupplevelse.
  • Boss-slagsmål är en behandling för fanspojkarna.
  • Båtar som hjälper dig att resa genom vatten, vilket är en ny funktion i franchisen.
  • Stort antal uppdrag som ska spelas.

Tema

Franchisen har vackert utvecklat detta spel med alla nödvändiga element som gör ett fantastiskt action-äventyrsspel. Kratos, huvudpersonen i detta spel har sin karaktär mognat relativt, jämfört med de tidigare delarna. I denna utgåva har denna antihjälte en son som heter Atreus. Fadern-son-förhållandet har framställts vackert i det här spelet, eftersom denna aspekt lockar spelarna känslomässigt. Kratos börjar leva lugnt och lämnar all sin vrede och spöken från hans förflutna. Saker och ting blir komplicerade när hans andra fru dör. När gudar åter inblandar i hans väg, börjar Kratos sin nya resa full av uppdrag, hämnd och vrede.

tema

Spel

Spelet i denna utgåva har ändrats från de tidigare delarna. Spelet tar dig till nordisk mytologi före vikingarna. Detta spel har en axelvy över axeln. En halvöppen världsmiljö erbjuds av detta spel. Spelare kan nu undvika att simma, eftersom du helt enkelt kan använda båtar för att resa över vattnet. Stridsförmågan har uppgraderats enormt, eftersom du kan slåss med olika typer av metoder. I denna del använder Kratos en magisk stridsyxa istället för de traditionella Bladen av kaos. Detta nya vapen kan uppgraderas med runor, vilket gör att du kan utföra runattacker. Rage Ability-funktionen fortsätter också i den här utgåvan. Sammantaget kan du njuta av en spännande, actionfylld gameplay.

gameplay

Grafik

Detta är en av de mest talade aspekterna av detta spel. Många spelexperter har granskat detta spel grundligt och dragit slutsatsen att detta är ett av de visuellt utmärkta actionspel. Landskapet har utvecklats fantastiskt; som du ibland kanske inte spelar ett videospel på grund av den realistiska karaktären i spelets miljö. Du kommer att känna storheten i spelets grafik när du är i strid med dina fiender. Monster, älvor, troll och alla andra karaktärer är byggda med små detaljer som ger en fantastisk visuell behandling i dina ögon.

Systemkrav

Detta fenomen är en bärare av dåliga nyheter för några av er. Spelet är för närvarande inte kompatibelt med någon annan plattform än PlayStation 4. Det kan uppdateras i framtiden för att stödja andra plattformar, men för tillfället kan du bara spela detta spel på din PS4.

Fördelar nackdelar

För att vara ärlig finns det inte riktigt många nackdelar med detta spel. Här är en titt på några av för- och nackdelarna med detta spel.

Fördelar:

• Fantastisk grafik, särskilt i stridsscenerna.
  • Massivt spel där du kan vandra genom en vidöppen värld.
  • En historia som ansluter till ditt hjärta.
  • Stora uppdateringar av huvudpersonens karaktärer.
  • Ny och innovativ stridsstil.

Nackdelar:

• Huvudmenyn är lite förvirrande för de nya spelarna.

Slutlig dom

Sony Entertainment har utvecklat detta spel med fantastisk grafik, engagerande spel, spännande stridsstilar och ett helt nytt mytologiskt tema. Om du någonsin har spelat några tidigare delar av God of War kommer du definitivt att gilla den här utgåvan också. Vissa säger till och med att detta är den bästa upplagan i hela franchisen. Det är väldigt svårt att hitta något fel i detta vackra spel, varför spelare blir galna för att spela det här spelet. Ladda ner det här spelet härifrån och njut av rollspel som Kratos.