Android App Review: Hooked

Vi har alla sett Android Market växa oerhört under de senaste åren. Google har framgångsrikt omvandlat det som en gång bara var en appbutik till det vi nu känner till som Play Store, en medieexplosion av tusentals spel, musik, videor och mer. Så med den löjliga mängden nya appar som kommer till Play Store varje dag, hur bestämmer en person vilka appar som är bäst att ladda ner? Vad sägs om alla spelare där ute som vill hålla sig på topp med de hetaste spelen som Play Store har att erbjuda? Tänk om det fanns en app som faktiskt använde dina spelpreferenser och statistik på ett smart sätt för att erbjuda dig personliga spelrekommendationer? Det är där Hooked kommer in och påstår sig göra just det. Vi bestämde oss för att titta närmare på appen för att se om den verkligen erbjuder intuitiva och anpassade spelrekommendationer.

Fördelar

• Kan upptäcka spel från andra spelare
  • Se de senaste spel i realtid
  • Möjlighet att spara spel för nedladdning senare
  • Personlig spelrekommendation baserad på användarens betyg på aktuella spel som spelas
  • Personlig instrumentpanel: Spåra all din spelstatistik
  • Få tillgång till alla dina installerade spel
  • Se hur många spel du har spelat
  • Tillgång till ”Kritikerns val”, ”Spel som spelas nu”, Spel rekommenderas nu ”, Mest spelade spel”
  • Sparar tid

Nackdelar:

• Hade några laddningsproblem och var tvungen att stänga flera gånger när jag försökte öppna appen
  • Hade gärna sett fler rekommendationer
  • Gratisversioner och betalda versioner av spel tillhandahålls som separata rekommendationer, bör slås samman som ett
  • Appen körs inte i offline -läge, alla spel som spelas offline -statistik kommer inte att spelas in
  • Behöver landsinställningar för att undvika spelrekommendationer som inte kan laddas ner i vissa länder

Slutsats

Jag älskade att Hooked kunde se spelen jag hade laddat ner på min enhet och bad mig att betygsätta varje spel. Du kan antingen betygsätta ett spel med dubbla tummar ned, en tumme nedåt, en tumme uppåt eller dubbel tumme uppåt. Efter att jag avslutat mina betyg gav Hooked 12 rekommenderade spel. Jag laddade ner var och en och var imponerad av varje spelrekommendation. Jag tyckte om varje spel och kunde upptäcka ytterligare några spel som jag förmodligen inte skulle ha laddat ner på egen hand. Jag hade några laddningsproblem med den här appen, men ser att detta har noterats av utvecklaren så förhoppningsvis kommer en buggfix att släppas snart. Sammantaget är appen framgångsrik med att hjälpa till med uppgiften att hitta app för Play Store, och jag skulle rekommendera den till alla som letar efter ett enklare sätt att hitta nya spel som de sannolikt kommer att tycka om. Visst slår sikten genom Play Store.

hooked

Hooked finns gratis i Play Store och kräver Android 2.1 och senare.

Spela länk